Sinterklaas op school

02 december 2019
Op maandag 2 december heeft Sinterklaas een bezoek gebracht aan basisschool de Vossenburcht in Winschoten. Vol verwachting stonden de kinderen en hun ouders te wachten op Sinterklaas en zijn pieten. Maar Sinterklaas arriveerde zonder pieten en werd bij school afgezet door postbezorger Hielle van PostNL. De pieten waren in geen velden of wegen te bekennen. Op het dak van de school waren ze deze keer niet en ze kwamen ook niet aanfietsen toen de kinderen het lied ‘zwarte piet ging uit fietsen’ voor Sinterklaas zongen. Gelukkig had de postbezorger de zakken met cadeautjes wel achterin de bestelbus liggen. Toen de deur van de bus openging, kwamen er twee ingepakte pieten de bus uitlopen. Waarschijnlijk ingepakt door twee pieten die hun inpakdiploma in de inpakhoek van de school nog niet hadden behaald. Op de Vossenburcht is namelijk al twee weken een inpakhoek waar de pieten ’s nachts hun cadeautjes inpakken. Dat lukte in het begin nog niet echt goed. Planten werden ingepakt, stoelen van kinderen…de leerlingen van de Vossenburcht hebben toen een stappenplan gemaakt, zodat de pieten goed konden leren inpakken. Maar ingepakte pieten hadden  de kinderen nog niet eerder gezien. Gelukkig kwam Sinterklaas dus toch nog met twee pieten op bezoek bij de Vossenburcht en kwamen de cadeautjes van PostNL ook op de goede plaats terecht. Alle groepen hebben een bezoek gehad van Sinterklaas, altijd één groot feest!
  • IMG_20191202_083123682
  • IMG_20191202_083408895